26. kesäkuuta: Kattorakenteet

 Tänään taas työt edistyvät vauhdilla. Kattorakenteita valmistui.


Tilanne aamulla.


Ja pari tuntia myöhemmin!




Sää on todella kuuma. Ei käy rakentajia kateeksi.

Minä olen käsitellyt puuöljyllä kuistin varjossa jo meillä olevia Ikean puulaatikoita  näyttämään vanhoilta. Olen todella tyytyväinen valitsemaani sävyyn ebenpuu.

Oikealla käsittelemätön, vasemmalla puuöljyllä käsitelty.


Pellit odottavat maassa. Perjantaina ne pääsevät katolle.

 
Nyt jo hahmottaa, miten mökki muuttuu symmetriseksi tämän laajennuksen myötä.



Illansuussa paikalle löysi myös suuri Schenkerin auto, joka toi uudet ovet paikalle. Me vaihdamme tämän remontin yhteydessä myös kaksi vanhaa ovea, jotka falskaavat paljon ja päästävät varsinkin talvella paljon kylmää sisään. Umpiovien tilalle tulee lasiovet (alaosa puuta, yläosa lasia), joten valon määrä lisääntyy myös sisällä.

Uudisosaan tulee kaksi ovea, joten neljä ovea löytyy paketista.




Mökki takaapäin. Aikamoinen työmaa koko paikka on nyt. Olen muuten taas tosi tyytyväinen, että olen pitänyt remonttiblogia. On hyvä voida itsekin tarkistaa, mitä tehtiin milloinkin ja miltä täällä aina näytti.



Kommentit